Maju kepada belia! Peremajaan laser memberikan kulit kehidupan kedua

Peremajaan laser membolehkan anda menghilangkan kedutan muka

Peremajaan laser bukan lagi sesuatu yang jarang dan mitos. Pada masa kini semua orang boleh memutar kembali tahun-tahun yang telah mereka lalui. Walau bagaimanapun, tidak semua orang mempunyai maklumat yang boleh dipercayai tentang kaedah peremajaan laser, itulah sebabnya mereka membuat kesilapan apabila memilih prosedur.

Pertama, anda perlu memahami jenis prosedur. Terdapat dua daripadanya:

  • Ablatif;

  • bukan ablatif.

Jenis impak ini, seterusnya, dibahagikan kepada:

  • pepejal (penuh);

  • rosak (tidak lengkap).

Pada pandangan pertama, kaedah peremajaan laser ini mungkin kelihatan serupa, tetapi itu jauh dari kes itu. Hanya hasilnya adalah sama: selepas jenis rawatan yang dipilih dengan betul, kulit menjadi beberapa tahun lebih muda dan sebenarnya kelihatan lebih baik.

Rawatan laser bukan ablatif berfungsi pada lapisan dalam kulit dan memanaskannya. Kesan tenaga pancaran laser pada fibroblas menyebabkan mereka menghasilkan kolagen dan elastin dengan lebih cepat. Peredaran mikro dalam lapisan kulit juga bertambah baik.

Kaedah ini paling berkesan apabila:

  • parut dan kerosakan kulit yang teruk;

  • ruam kulit yang meluas;

  • hiperpigmentasi dan kulit tidak sekata;

  • selepas jerawat;

  • Tanda regangan.

Rawatan nonablatif adalah berdasarkan operasi laser erbium. Terima kasih kepada panjang gelombang khas (1550 nm), lapisan atas kulit tidak terjejas, manakala lapisan bawah menerima rangsangan yang diperlukan untuk pemulihan. Ini menghapuskan kebanyakan kecacatan.

Rawatan laser ablatif berfungsi sedikit berbeza. Kaedah ini menggunakan laser karbon dioksida dengan panjang gelombang 10600 nm. Kesannya bukan sahaja berlaku pada bahagian bawah tetapi juga pada lapisan atas kulit. Kaedah ablatif meratakan penampilan kulit dan mencapai kesan mengangkat. Berkenaan dengan:

  • kedutan di sekeliling mata, kedutan muka kecil;

  • mengurangkan nada kulit;

  • Gangguan pigmen.

Perlu diingatkan bahawa tempoh pemulihan selepas prosedur ini akan lebih lama sedikit kerana jumlah kulit yang lebih besar akan terdedah berbanding dengan kaedah bukan ablatif.

Walaupun terdapat perbezaan, intipati kedua-dua kaedah adalah sama. Tenaga pancaran laser memanaskan air dalam dermis dan secara literal menyejat. Pada masa yang sama, sintesis kolagen dan elastin yang diperlukan untuk peremajaan dimulakan.

Pendedahan laser separa dan berterusan

Seorang pakar kecantikan melakukan rawatan laser untuk peremajaan kulit muka

Walaupun kedua-dua kaedah ini menghasilkan keputusan yang hampir sama, mereka mempunyai perbezaan yang ketara.

Dengan rawatan laser berterusan, laser bertindak pada kulit pada titik yang besar. Walau bagaimanapun, disebabkan oleh risiko parut yang tinggi dan masa pemulihan yang lama, rawatan laser jenis ini kini boleh dikatakan tidak lagi digunakan di mana-mana.

Dalam kes lain, laser dibahagikan kepada banyak rasuk kecil yang membentuk grid. Ini bermakna laser, yang hanya menyentuh 20% permukaan kulit, mencapai kesan peremajaan 100%. Kaedah ini lebih moden dan lebih selamat, dan penggunaannya nyata memendekkan masa pemulihan.

Peremajaan foto laser

Teknik peremajaan ini berfungsi seperti teknik tidak ablatif pada lapisan kulit yang lebih dalam. Tetapi mereka sama sekali tidak sama atau boleh ditukar ganti.

Pancaran laser terbaik hampir sepenuhnya "mengabaikan" dermis, tetapi mempunyai kesan yang sangat baik pada ujung saraf pada kulit, yang memberikan isyarat kepada tubuh untuk pembaharuan sel. Kedutan halus hilang, warna kulit dipulihkan.

Laser photorejuvenation menggunakan peranti seperti KTP (panjang gelombang 532 nm) dan ND: Yag (panjang gelombang 1064 nm). Terima kasih kepada parameter ini, sinaran laser diserap dengan sempurna oleh molekul hemoglobin dan melanin, yang bertanggungjawab untuk pigmentasi kulit. Pada masa yang sama, molekul air boleh dikatakan tidak panas. Atas sebab-sebab ini, fotorejuvenasi laser adalah cara yang sangat berkesan untuk membetulkan warna kulit dan memerangi rangkaian vaskular pada kulit.

Teknik ini tidak memerlukan tempoh pemulihan yang panjang dan bius.

Akhirnya

Setiap kaedah peremajaan kulit laser mempunyai ciri uniknya sendiri yang sangat mempengaruhi hasil akhir. Ia adalah perlu untuk berhati-hati memilih teknik supaya peremajaan bukan sahaja mudah dan berkesan, tetapi juga proses yang selamat.

Adalah penting untuk mengetahui bahawa sesetengah pakar kosmetologi tidak mendedahkan semua ciri prosedur ini kepada pelanggan dan memilih peranti untuk rawatan laser berdasarkan prinsip "apa yang ada". Untuk mengelakkan ini, anda harus menghubungi profesional berpengalaman dengan pengalaman mempunyai terbukti positif sepanjang tempoh penggunaan.